Welcome Guest,Register Now
Log In

ANT Forum

Welcome guest, please Login or Register

Kan mer dagsljus i hemmet påverka både hälsa och energi?

Rank

Total Posts: 15

Joined 2025-06-18

PM

Jag har börjat märka hur mycket skillnad det gör när jag får in mer naturligt ljus hemma. Under vintern känns rummen ofta mörka och lite tunga, och jag blir själv tröttare och mindre motiverad. När jag hälsade på hos en vän som renoverat med större fönster märkte jag direkt hur ljust och öppet allt kändes, nästan som om man fick mer energi bara av att vara där. Det fick mig att fundera på om det är värt att göra en liknande förändring hemma för att faktiskt må bättre och få ett friskare klimat i vardagen. Har ni erfarenhet av det här?      
Rank

Total Posts: 11

Joined 2025-06-20

PM

Vi gjorde just den förändringen för ett par år sedan och det var verkligen överraskande hur stor skillnad det blev. Tidigare kändes vardagsrummet alltid lite mörkt, men när vi satte in större glaspartier blev hela hemmet mycket ljusare och mer välkomnande. Vi märkte också att vi började spendera mer tid i de rummen där ljuset flödade in, och det påverkade faktiskt humöret positivt. Om du vill läsa mer om olika alternativ och inspireras kan naturfönster Sverige vara ett bra ställe att börja. För oss blev det en förändring som gjorde vardagen både gladare och mer harmonisk      
Rank

Total Posts: 24

Joined 2025-06-24

PM

Jag tycker att det här är en väldigt intressant fråga eftersom ljus är något man ofta tar för givet. När man väl kommer in i ett hem som är ljust och öppet märker man hur annorlunda atmosfären blir. Det är nästan som att väggarna försvinner och man får en känsla av frihet och rymd. Även om jag själv inte gjort några förändringar ännu, så inser jag mer och mer att det kan vara en av de viktigaste detaljerna i hur man upplever sitt boende.