Welcome Guest,Register Now
Log In

ANT Forum

Welcome guest, please Login or Register

Vilken arbetsmiljökurs är verkligen värd tiden?

Rank

Total Posts: 29

Joined 2024-05-20

PM

Det finns massor av utbildningar inom arbetsmiljö och det är svårt att veta vad som faktiskt håller kvalitet. Jag vill inte slösa tid på något ytligt som bara ger ett diplom. Jag söker något som ger verklig kunskap och som går att använda direkt i det dagliga arbetet. Är det någon som gått en kurs och sett riktig förändring efteråt?      
Rank

Total Posts: 28

Joined 2024-05-20

PM

Jag var själv väldigt skeptisk innan jag gick min utbildning, men efter att ha gått en arbetsmiljökurs via Kompetensutveckla ändrade jag helt uppfattning. Det som imponerade mest var hur tydligt allt kopplades till verkliga situationer från arbetslivet. Vi jobbade med stress, kommunikation, ansvar och förebyggande arbete på ett sätt som kändes realistiskt. Efter kursen blev jag tryggare i min roll och vi införde flera nya rutiner som faktiskt fungerar i vardagen. Stämningen i gruppen förbättrades och samarbetet blev smidigare. Utifrån min egen erfarenhet var detta långt ifrån bortkastad tid – det var tvärtom en av de mest nyttiga utbildningarna jag gått.