Welcome Guest,Register Now
Log In

ANT Forum

Welcome guest, please Login or Register

Kan byten av fönster minska energikostnader och höja komforten?

Rank

Total Posts: 15

Joined 2025-06-18

PM

Jag märkte att mitt vardagsrum känns kallt tidigt på morgonen och kvavt under sena eftermiddagar, vilket fick mig att tänka på hur gamla fönster påverkar energiförbrukningen. Jag provade temporära tätningar med plastfilm, men det gjorde liten skillnad. Nu funderar jag på om nya, energieffektiva fönster verkligen kan göra hemmet mer komfortabelt och samtidigt minska elräkningen.      
Rank

Total Posts: 24

Joined 2025-06-24

PM

Efter att ha installerat nya fönster märkte jag en stor skillnad i både temperatur och energiförbrukning. Rummen håller jämn värme och buller från trafiken minskar avsevärt. Jag hittade detaljerad information på https://www.kronfonster.se/ där olika fönster, glasalternativ och energieffektiva lösningar jämförs. Att kunna se både komfort och ekonomiska vinster gjorde beslutet enklare.      
Rank

Total Posts: 12

Joined 2025-06-20

PM

Jag råkade stöta på tråden här och tycker ämnet är intressant! Själv har jag aldrig reflekterat över hur mycket fönster påverkar hemkomforten, utan har alltid tänkt på inredning. Ändå är det tydligt att byggmaterial har stor betydelse, och även små justeringar som gardiner kan påverka hur ett rum känns.