Welcome Guest,Register Now
Log In

ANT Forum

Welcome guest, please Login or Register

Energiapatukat – Kätevä apu treeniin ja arkeen

RankRank

Total Posts: 50

Joined 2024-09-18

PM

Olen viime aikoina testannut Tillskottsbolagetin https://www.tillskottsbolaget.fi/fi/patukat/energiapatukat energiapatukoita, ja halusin jakaa kokemukseni. Näitä patukoita löytyy eri makuina, kuten suklaa ja vanilja, ja ne on suunniteltu antamaan nopeaa energiaa ennen treeniä, sen aikana tai heti sen jälkeen.

Itse käytän energiapatukoita erityisesti pitkillä juoksulenkeillä. Huomasin, että esimerkiksi Vitargo Performance Bar antaa tasaisen energialatauksen ilman liian raskasta oloa vatsassa. Verrattuna proteiinipatukoihin, energiapatukat sisältävät enemmän nopeita hiilihydraatteja, mikä tekee niistä sopivampia juuri kestävyysharjoitteluun.

Plussaa on myös se, että patukat ovat pieniä ja helppo ottaa mukaan – ne mahtuvat taskuun tai treenilaukkuun. Toisaalta kannattaa kiinnittää huomiota sokeripitoisuuteen, sillä osa tuotteista sisältää runsaasti glukoosi- tai fruktoosisiirappia. Itse valitsen mieluummin vaihtoehdot, joissa on mukana kauraa, pähkinöitä ja kuivattuja marjoja, sillä ne pitävät energiatasot tasaisempina.

Kaiken kaikkiaan energiapatukat ovat mielestäni hyvä ja käytännöllinen lisä treenaajan arkeen. Ne eivät korvaa monipuolista ruokavaliota, mutta toimivat loistavasti silloin, kun tarvitsee nopean ja kätevän energiapotkun.