Welcome Guest,Register Now
Log In

ANT Forum

Welcome guest, please Login or Register

Stenidéer för poolområdet

Rank

Total Posts: 21

Joined 2024-10-18

PM

Jag vill uppgradera området runt vår pool och vill ha en sten som inte blir för varm i solen eller för hal när den är våt. Jag vill också att den ska se tidlös ut – inte trendig. Har någon erfarenhet av något som fungerar bra på lång sikt i den miljön?      
Rank

Total Posts: 20

Joined 2024-10-25

PM

Vissa poolmaterial blir glödheta eller farligt hala. Vi hade samma problem och valde till slut att byta ut våra gamla kakelplattor mot natursten som är avsedd för poolmiljöer. Det som fungerade riktigt bra för oss var Kansten pool. Den håller sig relativt sval även under varma dagar, har precis rätt grepp när den är våt och känns fantastisk att gå barfota på. Dessutom har färgen och ytan en tidlös charm – den är varken ”modern” eller ”traditionell”, så den passar oavsett vilka designförändringar du gör med tiden. Den är också speciellt utformad för poolkanter, med slät yta och rundade kanter för säkerhet. Underhållet har också varit superenkelt hittills. Om du är ute efter komfort, hållbarhet och klassisk stil skulle jag definitivt rekommendera att du tittar närmare på den.

Rank

Total Posts: 2

Joined 2025-02-06

PM

Tack så mycket för det detaljerade svaret! Jag har haft svårt att hitta ett material som inte bränner fötterna eller förvandlas till en skridskobana när det blir vått. Det låter som att du har hittat ett bra alternativ – jag ska titta närmare på det och se om det passar våra planer för poolområdet.